استخراج آیکون فایل های EXE به وسیله نرم افزارIrfan View
نوشته شده توسط : مهدی

ابتدا نرم افزار IrfanView را اجرا نمایید.
حال با استفاده از ماوس، آیکن مورد نظر مربوط به فایل EXE را گرفته و آن را بکشید و در محیط پس زمینه سیاه رنگ IrfanView رها کنید (Drag&Drop).
خواهید دید که آیکن وارد برنامه شده است.
در صورتی که فایل EXE چندین آیکن داشته باشد، امکان تغییر صفحات در نوار بالایی برنامه فعال می‌شود. می‌توان گفت  اکثر فایل‌های اجرایی این گونه‌اند و از چندین آیکن با سایزها و کیفیت‌های مختلف استفاده می‌کنند. در نتیجه شما با تغییر صفحه یا Page با استفاده از دکمه تغییر صفحه در نوار بالایی برنامه، می‌توانید آیکن‌های مختلف آن فایل را مشاهده کنید. گاهی یک فایل EXE ده‌ها آیکن دارد.
در پایان برای استخراج این آیکن‌ها و ذخیره آن‌ها بر روی هارددیسک، از منوی فایل بر روی Save as کلیک کنید. حال می‌توانید آیکن را با فرمت تصویری مورد نظر خود از جمله ICO ذخیره نمایید. دقت کنید به هنگام ذخیره فایل با فرمت ICO و PNG، تیک گزینه Save Transparent Color را حتماً بزنید. سپس با استفاده از نشانگر ماوس، حاشیه سیاه رنگ آیکن را انتخاب کنید. در صورتی که این کار را نکنید، آیکن با یک حاشیه سیاه رنگ ذخیره خواهد شد که طبعاً زیبا نیست.

پیشنهاد می‌کنیم جهت آزمایش این ترفند، فایل shell32.dll را که در مسیر Windows/System32 قرار دارد را وارد محیط برنامه کنید. این فایل بیش از هزار آیکن را در بر دارد.




:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: